Siddha Pemulihan Home Untuk Batuk dan sejuk

Siddha Pemulihan Home Untuk Batuk dan sejuk

Herba yang terkenal dengan sifat-sifat penyembuhan mereka. Apabila digunakan sebagaimana yang ditetapkan mereka berkesan menyembuhkan pesakit penyakit tanpa kesan sampingan yang amat ditakuti. Herba boleh digunakan untuk merawat penderitaan yang nyata disebabkan oleh perubahan bermusim. Batuk dan masalah sejuk permukaan semasa musim sejuk. Lebih separuh daripada penduduk yang terlibat pada satu-satu masa sepanjang bulan-bulan tersebut. Terdapat herba yang sangat baik yang digunakan untuk merawat batuk dan sejuk. Tidak seperti tidur mendorong sirap daripada alopati, herba menyembuhkan batuk dan sejuk tanpa kesan sampingan.

Basil, adathoda zeylanica, halia, piper longum adalah beberapa herba dan rempah ratus yang digunakan dalam merawat batuk dan sejuk. Saya akan terangkan secara ringkas di bawah setiap daripada mereka dan kemudian menerangkan beberapa cara untuk menyediakan ubat-ubatan.

Basil memecat kahak dari dada. Jus diperolehi dengan menghancurkan daun selasih digunakan dalam merawat penyakit saluran pernafasan.

Adathoda zylanica adalah herba untuk paru-paru. Kebanyakan ubat-ubatan rumah yang digunakan dalam merawat penyakit paru-paru mengandungi adathoda.

Jus halia dan madu dicampur dalam kuantiti yang sama dan diambil melegakan tekak.

Piper longum adalah ekspektoran yang sangat baik. Ia mempunyai rasa yang panas dan mendorong haba dalam badan.

Apabila kanak-kanak mengalami kahak dalam dada, susu ibu dan jus daun selasih dicampurkan dalam jumlah yang sama dan diberikan kepada bayi. Ini didapati sangat berkesan dalam membawa keluar kahak dalam dada.

Satu penyerapan adathoda daun adalah sangat berkesan dalam menyembuhkan batuk dan sejuk. Mengumpul daun adathoda beberapa, membersihkan mereka dan goreng mereka dengan madu. Tambah serbuk longum piper, serbuk baccata taxus dan serbuk likuoris 4 gm setiap satu kepada daun. Sekarang tambah 500 ml air dan biarkan ia mendidih dan mengurangkan hingga 150 ml. Buang dari haba dan biarkan ia sejuk. 50 ml infusi ini diambil tiga kali sehari. Sediakan infusi semula setiap hari. Infusi ini membantu dalam menyembuhkan batuk dan sejuk.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar