Berpeluh Terlalu Banyak? Berikut adalah Apa yang Boleh Anda Lakukan Tentang Ia

Berpeluh Terlalu Banyak? Berikut adalah Apa yang Boleh Anda Lakukan Tentang Ia

Jika anda mempunyai masalah dengan berpeluh terlalu banyak, maka artikel ini akan memberikan anda beberapa tips yang berguna dan nasihat mengenai bagaimana untuk mengatasinya. Secara khusus, kita akan bercakap tentang berapa banyak berpeluh adalah "terlalu banyak", bagaimana untuk memberitahu jika anda berpeluh berlebihan, dan beberapa pilihan rawatan yang popular yang boleh didapati. Apabila anda selesai membaca artikel ini, anda akan tahu jika anda berpeluh terlalu banyak, dan apa yang boleh dilakukan untuk mengubati masalah ini.

Pertama, mari kita mulakan dengan bercakap tentang berapa banyak berpeluh terlalu banyak. Anda lihat, berpeluh adalah sistem penyejukan badan anda sendiri. Apabila anda mendapat panas, kelenjar peluh anda bertindak balas dengan melepaskan peluh untuk menyejukkan diri anda ke bawah. Ia adalah satu proses semula jadi sempurna (dan perlu), tetapi kadang-kadang ia boleh lebih bertindak balas. Jika anda berpeluh lebih daripada kebanyakan orang, atau jika anda merasa peka terhadap diri anda apabila anda berpeluh, maka kelenjar peluh anda mungkin melebihi bertindak balas.

Jika anda membaca artikel ini, maka anda mungkin sudah tahu jika anda berpeluh terlalu banyak. Banyak perkara yang boleh menyebabkan ini. Common perkara harian seperti peristiwa tekanan, saraf, makanan pedas, cuaca yang sangat panas, dan mungkin masalah berat badan - semua boleh menyumbang kepada peluh berlebihan.

Walau bagaimanapun, terdapat penawar yang tersedia, jadi anda tidak perlu untuk berasa seperti ia hanya sesuatu yang anda perlu bersabar dengan.

Antara rawatan yang popular yang telah bekerja untuk orang lain adalah suntikan botox, antiperspirants, dan ubat semula jadi tertentu.

Rawatan Botox boleh menghalang kelenjar peluh dari berfungsi dengan baik di kawasan-kawasan tertentu badan anda di mana anda perlu botox yang disuntik. Ini akan menghalang kelenjar dan menghalang anda daripada berpeluh terlalu banyak.

Antiperspirants adalah cara yang paling biasa untuk memerangi masalah berpeluh, dan mereka boleh menjadi berguna jika masalah anda tidak terlalu teruk.

Anda juga boleh menggunakan rawatan semula jadi tertentu, yang dilakukan dengan murah, bahan-bahan semulajadi yang anda memohon kepada badan anda. Walaupun mereka tidak sentiasa bekerja, ada yang telah terbukti berguna untuk banyak pesakit peluh berlebihan.

Kesimpulannya, artikel ini telah memberikan anda beberapa maklumat yang berguna tentang bagaimana untuk memerangi peluh berlebihan. Khususnya, kita bercakap tentang berapa banyak berpeluh terlalu banyak, bagaimana untuk memberitahu jika ini menggambarkan anda, dan beberapa rawatan yang popular anda boleh gunakan untuk membuat masalah anda satu perkara yang telah lalu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar