Pemulihan Home Untuk Artritis Sakit dan Ketidakselesaan

Pemulihan Home Untuk Artritis Sakit dan Ketidakselesaan

Minyak pati adalah asas untuk beberapa rawatan rumah untuk rawatan arthritis. Kesakitan dan keradangan yang berkaitan dengan keadaan ini adalah mercu tanda penyakit ini. Langkah-langkah yang diambil paliatif di rumah membentuk satu barisan pertahanan pertama yang boleh membantu pesakit mendapatkan melalui suar sangat buruk kesakitan.

Tanpa pergi ke penjelasan neurochemical panjang, ini adalah penjelasan asas tentang bagaimana ubat-ubatan ini berfungsi: Counter-kerengsaan bekerja dengan menghasilkan sensasi setempat pada kulit di mana ia digunakan. Ini adalah ditafsirkan sebagai sensasi pemanasan. Apabila sensasi pemanasan pada kulit bersaing dengan kesakitan yang lebih dalam sendi, sensasi pemanasan menerima keutamaan, memberikan kelegaan kesakitan.

Minyak cengkih telah digunakan dalam bidang pergigian sebagai anestetik untuk bertahun-tahun. Aktif ramuan eugenol mempunyai kepekatan tertinggi dalam minyak yang dihasilkan daripada batang loji Syzygium aromaticum atau bunga cengkih. Minyak cengkih tidak boleh diguna pakai dalam bentuk tulen kerana dalam dos yang tinggi (lebih daripada tiga gram per kilogram berat badan) adalah toksik. Ia harus menjadi sebahagian daripada campuran minyak digantung dalam pangkalan alkohol / air.

Satu lagi tambahan yang baik untuk minyak yang dengan rawatan rumah artritis adalah minyak yang tidak menentu sawi. Ia dibuat dengan mencampurkan biji sawi dengan air dan cuka dan kemudian lulus campuran yang melalui proses penyulingan. Aktif isothiocyanate allyl kimia boleh menjadi sebanyak sembilan puluh dua peratus daripada jumlah produk siap. Kimia aktif juga boleh dihasilkan dalam kuantiti industri secara sintetik.

Ini minyak yang tidak menentu sawi dalam jumlah yang kecil bertindak sebagai perengsa, merangsang reseptor sakit di permukaan kulit.

Minyak pudina, satu lagi tambahan popular untuk jenis ini ubat, mempunyai sejumlah besar menthol biokimia dan sebatian menthone dan menthyl ester yang berkaitan. Tindakan melegakan kesakitan mereka adalah sama dengan minyak yang tidak menentu sawi yang dinyatakan di atas dan akan meningkatkan sifat-sifat analgesik apa-apa minyak atau pelulut.

Kesan kaunter kerengsaan boleh dibesarkan dengan penambahan minyak wintergreen, yang juga dikenali sebagai metil salisilat. Setelah berasal dari ranting Betula lenta atau birch gula dan Teaberry Timur (Gaultheria procumbens), ia kini boleh disintesis industri. Ini merupakan satu lagi minyak yang dalam bentuk tulen adalah sangat toksik dan boleh digunakan dalam mana-mana arthritis ubat rumah dengan berhati-hati.

Dalam mana-mana ubat rumah arthritis dikompaun di rumah, ia adalah baik untuk ingat kekuatan ini minyak tidak menentu dan campuran mereka dalam peratusan kurang daripada 1 bahagian per 100. Minyak pati tidak boleh digunakan secara langsung pada kulit, tetapi mesti dicampur ke dalam asas atau produk pembawa. Ia mungkin sukar, jika tidak mustahil untuk pengguna biasa untuk mendapatkan kepekatan yang kecil seperti betul. Untuk mengelakkan sebarang risiko keracunan, ia adalah lebih baik untuk memilih penyediaan komersial yang menggunakan bahan-bahan yang sama; ramai yang sedia ada.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar